Dag 1, aankomst Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rina Niet - WaarBenJij.nu Dag 1, aankomst Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rina Niet - WaarBenJij.nu

Dag 1, aankomst Suriname

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

11 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Het inchecken van de bagage verliep vlekkeloos. Eerst een bakkie thee een broodje wat tax free en dan op weg naar gate F8. Bij het afroepen van de rijen, kinderen en bejaarden eerst, Atie, Janie, Jesse naar voren geduwd, wij mee als "begeleiding", en we zaten als 1 vd eerste in het toestel. Na een super vlucht diverse films gezien, kwamen we aan op de Zanderij. Ziet er heel wat anders uit als onze Zanderij! Hier geen vliegtuig slurf maar een verrijdbare trap. Waggelend met de handbagage naar beneden klimmend komen we in een heerlijk koele aankomsthal. Alweer een voorkeursbehandeling voor onze ouderen onder ons; een speciale incheckbalie voor 60+ers. de rest moest gewoon aansluiten in de rij.
Na een klein uurtje mochten we ook het land in.
Welkom in Suriname!
Toen de koffers nog. De hal ging bijna sluiten en ja hoor daar kwamen onze koffers. He hè, nu naar buiten en op naar huis, althans zo dachten wij.
Koos en de jongens stonden ons op te wachten, echter de 2e auto reed nog ergens in de stad. Jacintha was onbereikbaar want mobiel lag nog in het huis. Na nog een uur wachten eindelijk contact met Jacintha en Max, er was was oponthoud in de stad, maar ze zijn er. Koffers in de pickup en op weg naar huis, althans zo dachten wij.
Er moest nog eten gehaald worden. Dat werd een rondreis langs eettentjes, bbq standjes, verdwaald! Of niet? Koos: jij komt toch uit Paramaribo weet je de weg dan niet? Janine ; ze weet alleen de Mors en de Kooi in Leiden te vinden. We zagen in ons ooghoek een Burger King en bedachten alvast een plan B. De slappe lach die we achterin de auto kregen, was niet echt bevorderlijk voor onze chauffeur. Die had al problemen met het vinden van de airco in de auto..... Na een hilarische rit kwamen we uiteindelijk uit bij een Chinees.
Tussen de tralies door ons eten besteld ( ja zelfs de tjaptjoi is hier beveiligd) en op naar ons huis, nu echt.
En wat een schitterend huis hebben we, genoeg ruimte voor iedereen.
Bekaf vielen we in slaap.

• 11 Juli 2014 - 17:39

Janet:

De vakantie kan beginnen, fijne weken allemaal. In Katwijk is de temperatuur ook warm , eigenlijk best wel benauwd . Gisteren nog bij mijn schoonvader langsgeweest voor de parkeerkaart en meteen even gecontroleerd of er geen andere vrouwen in huis waren. Want het spreekwoord zegt, als de kat van huis is dansen de muizen op tafel! Geef maar aan mijn schoonmoeder door dat hij zich netjes gedraagd. Groetjes aan iedereen xxx

• 11 Juli 2014 - 19:29

Henk.sr:

Heb alles goed ontvangen.Begin is spannend Hier geen nieuws!

henk

• 12 Juli 2014 - 00:11

Jaap :

Leuk dit. Kom maar op met de verhalen en foto's.
    Ik hoop dat jullie veel zien en gaan meemaken.

Kijk ook vooral in het begin naar de dingen die anders zijn.
    Later worden ze snel gewoon en vergeet je ze te fotograferen.

Allemaal liefste groeten van Marga en Jaap

• 12 Juli 2014 - 20:56

Huig Vd Niet:

ja kom op met die fotos en verhalen
    ik vlieg maandag weer naar turkie naar de ramadan....
    veel plezier jullie allen daar

gr huig en rest vanuit de zuidstraat

• 13 Juli 2014 - 13:01

Zus Krijgsman:

Prachtig om jullie op deze manier te volgen. De eerste lange dag is voorbij, nu lekker genieten. groeten aan allemaal in bijzonder aan Janie.